Mobiliteit

Veel aandacht voor het STOP-principe, dat komaf maakt met de dominantie van het private autoverkeer. Eerst de voetganger (Stappen), dan de fietser (Trappen), dan het Openbaar vervoer en pas dan het Privé Personenvervoer.

Met exta aandacht voor veilige schoolomgevingen en schoolroutes,

Actueel

Openbaar vervoer in Westerlo : Groen pleit op de gemeenteraad voor een mobiele lijnwinkel op de wekelijkse openbare markt.


De burger in Westerlo is voor het openbaar vervoer volledig afhankelijk van de Lijn. In een Lijnwinkel kan je terecht om een vervoerbewijs te kopen of voor informatie over het aanbod van De Lijn. 
Een lijnwinkel is er niet in de buurt;...

© Fotografie Heidi Rombouts

 

Neen, in Westerlo is publieke ruimte niet eerlijk verdeeld. Wandelaars en fietsers delen een smal fietspad, terwijl het lokale verkeer een brede baan krijgt. De Oevelse dreef verdient beter!


Aan één kant van de Oevelse dreef delen fietsers en voetgangers een strook die 1,8 meter breed is. Als fietser moet je vaak...

Staat uw auto vaak stil? Denkt u na over het verkopen van uw auto of over het kopen van een tweede auto?
Denk dan ook eens na over autodelen.
Een auto die niet vaak gebruikt wordt, wordt een bron van inkomsten doordat iemand anders er mee rijdt en een bijdrage betaalt. Afhankelijk van het type auto betaalt de gebruiker een vaste kilometerprijs tussen € 0,25 tot € 0,35...

Pagina's